Az OFFI emblémája

2019. február 16-tól egyszerűsödik egyes, a 27 EU tagállam továbbá Izland, Norvégia, Liechtenstein és Svájc hatóságai által kiállított és egy másik tagállamban bemutatott okiratok elismerése. Az EU rendelet új szabályai a következő tények igazolására szolgáló okiratokra terjednek ki:

  • születés, életben lét, haláleset;
  • névviselés;
  • házasságkötés, családi állapot, a házasság felbontása, különválás vagy a házasság érvénytelenítése;
  • bejegyzett élettársi kapcsolat, annak megszüntetése, érvénytelenítése;
  • leszármazás, örökbefogadás;
  • lakóhely és/vagy tartózkodási hely;
  • állampolgárság;
  • büntetlen előélet.

A rendelkezések szerint minden uniós polgár kérésére a részére a fentiek igazolása céljából kiadott okirat mellé a kiállító hatóság köteles egy, az okirat lényeges adatait fordításban tartalmazó ún. többnyelvű formanyomtatványt is csatolni. A formanyomtatványt annak a tagállamnak a hivatalos nyelvén kell kiállítani, ahol a polgár azt fel kívánja használni. Ebben az esetben nem szükséges a felhasználni kívánt okirat fordítását csatolni a befogadó hatóság részére. További könnyítés, hogy az ilyen iratok és azok hiteles másolatai a fent felsorolt államokban való felhasználásuk során mentesek a felülhitelesítés és az apostille tanúsítvány alól, melyet eddig a konzuli szolgálatok külön díj ellenében adtak ki.

A rendelkezésekről bővebb tájékoztatást találhat az Európai Unió E-Justice (https://e-justice.europa.eu ) portálján. Javasoljuk, hogy a fordítások megrendelése előtt érdeklődjenek az okiratokat kibocsátó magyar és külföldi hatóságoknál a többnyelvű formanyomtatvány kiállításáról, illetve annak a felhasználás helyén történő felhasználhatóságáról, apostille tekintetében pedig érdeklődjön a Külgazdasági és Külügyminisztérium Konzuli Szolgálatán (elérhetőség: http://konzuliszolgalat.kormany.hu/konzuli-tajekoztatasi-es-ugyeleti-kozpont ; tel.: 06-80-36-80-36).

Annak továbbra sincs akadálya, hogy a közokiratokat az eddig megszokott módon, hiteles fordítással nyújtsák be. Ezért, ha Ön igényli, továbbra is elkészítjük az okiratok hiteles fordítását, mert a rendelet értelmében az OFFI által készített hiteles fordításokat minden fent megnevezett államban el kell fogadni.

2019. február 10.

Friss hírek

naprakész információk az OFFI-ról

Az Országos Idegenrendészeti Főigazgatóság és az OFFI szakmai napja az együttműködés jegyében

20230530_00.jpg
Az Országos Fordító és Fordításhitelesítő Iroda (OFFI) és az Országos Idegenrendészeti Főigazgatóság (OIF) által 2022. szeptember 21-én aláírt együttműködési megállapodásban a felek kölcsönös elköteleződésüket fejezték ki a közokirat-hamisítások elleni fellépés mellett.

Kiváló magyar üzleti márka: sikeres tavaszi eredmények az állami fordítóirodában

20230516
Az Országos Fordító és Fordításhitelesítő Iroda 2023 első negyedévét követően – a 01–04. havi árbevétel alapján – az egész országra kiterjedően közel 104%-os eredménnyel teljesítette a tulajdonosi joggyakorló Igazságügyi Minisztérium által jóváhagyott üzleti tervben foglalt elvárásokat.

Minőségbiztosítási szabványok határozzák meg a hiteles fordítási munkafolyamatokat

20230117
Sikeres újratanúsító auditot teljesített az Országos Fordító és Fordításhitelesítő Iroda (OFFI) 2023. januárban. A nagy múltú tanúsító szervezet, a Bureau Veritas megállapította, hogy az átvizsgált irányítási rendszer dokumentációja megfelel az audit szabványoknak és megfelelő keretet biztosít az irányítási rendszer működéséhez. 

Sikeres szakmai és üzleti évet zár az Országos Fordító és Fordításhitelesítő Iroda

20221220
Az Országos Fordító és Fordításhitelesítő Iroda (OFFI) idén is figyelemreméltó eredményeket ért el a szakmai együttműködések kialakítása, a közfeladatok magas szintű ellátása, valamint a dolgozók és fordítók szakmai képzése terén, miközben lezárul a 2019 és 2022 közötti intézményfejlesztési stratégiai időszak is.